mm

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

02/07/2013

غنيم يهاجم الجيش وشاهد ماذا يقول للسيسى

شارك برايك وعبر عن وجودك


غنيم:أشم رائحة اليهود وأمريكا في بيان الجيش


الشيخ,غنيم,يهاجم,الجيش,بطريقه,بشعه , www.christian-
dogma.com , christian-dogma.com , الشيخ غنيم يهاجم الجيش بطريقه بشعه


استنكر الداعية وجدي غنيم، مساء الاثنين، بيان القيادة العامة للقوات المسلحة، قائلاً: "أشم رائحة الخيانة من بيان الجيش والبيان مايع".
وحددت القوات المسلحة، في بيان للقيادة العامة، الإثنين، مهلة 48 ساعة لتلبية مطالب الشعب في مظاهرات 30 يونيو، وإلا ستتدخل وتعلن عن «خارطة مستقبل وإجراءات تشرف على تنفيذها».
واعتبر "غنيم"، في رسالة مصورة نشرها على "يوتيوب"، أن بيان الجيش "فيه رائحة أمريكا واليهود اللي ورا أمريكا".
وقال: "عيب يا فخامة الرئيس يحصل الكلام ده، وعيب يا فريق أول سيسي يحصل كده، وتعض الإيد اللي اتمدت لك بالخير"، مخاطبًا الجيش، بقوله: "أنتم هتعلمونا الحكم، هو الجيش هيحط خارطة طريق؟".
ودعا "غنيم" رجال الجيش إلى الوقوف مع "الشرعية"، مضيفًا: "عندكم ناس في رابعة تدافع عن الشرعية»، معتبرًا في الوقت نفسه أن المتواجدين في ميدان التحرير من معارضي الرئيس مرسي "صليبيون وبلطجية وشباب مغيب، رافعين صور حسني مبارك المجرم".
ووجّه كلامه للفريق أول عبد الفتاح السيسي، القائد العام للقوات المسلحة، وزير الدفاع والإنتاج الحربي، قائلاً: "خليك واضح".

الوفد

10 አስተያየቶች:

  1. هومين اللى بيتكلم ده ومين اللى قال عليه داعيه

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  2. حسبنا الله ونعم الوكيل اللهم طهر مصر من هذا الخائن وامثله "ده عنده اسقاط مش واخد بله من عميل امريكا اللي كان منتظر الضوء الاخضر منها عشان يتكلم " الا ان نصر الله قريب

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  3. عبد الناصر كان ليه حق لما لمهم كلهم في نفس الوقت وقناة 25 مش مقصره واى حد يعمل مداخله يديله خط الكلام يعنى قصدك اقالة السيسي وفي جامعة الدول بيشتموا الداخليه والسيسي وحاجه قذره وبيهددوا انهم اسلاميه اسلاميه هتقضى على العلمانيه .. ده الجيش صابر الصبر الجميل بس مش هيطول ..

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  4. ( شنخبت سفاتر البلبوع صارت تقفش في طنيش الزحبليش )
    ..ملحوظه ( صارت يعني اصبحت ) علشان اللي مش فاهم ****
    ...................................................................
    الله يحظك يا كابتن

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  5. قبر يلم العفش ابو شكل ردى

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  6. علشان تعرف انك راجل جزمة ابن جزمة يا اغبي خلق الله يامن تسئ للاسلام والمسلمين فعار علينا ان يكون في ديننا من هو مثلك ارجع يا اغبي خلق الله لحديث المتحدث الرسمي لكناسة الجمهورية لصحيفة الجارديان بان الرئيس مدعوم من امريكا وانه لايهمه الشعب ومطالبه طالما ان امريكا تدعمه عرفت مين يا حيوان يا افاق يا اقذر خلق الله مين العميل لامريكا ومين حبيب اسرائيل الذي خاطب رئيس اسرائيل بصديقي الوفي وانهاه بتمنياته للشعب الاسرائيلي برغد العيش وهو مالم يتمناه للشعب المصري منذ توليه الرئاسة

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  7. يلا يا وسخ انته و رئيسك البلدهتنضف ان شاء الله

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  8. هو نسى انة اكبر عميل لامريكا هو نسى انة من ارباب السجون حبيب العادلى راجعلكم تانى عشان يمشيكو زى الكلاب

    ምላሽ ይስጡሰርዝ
  9. هوا عشان الرئيس مرسى عين السيس يبقى كسر عينعه وعشان ادلى بتصريح لصالح البلد يبقى عض الايد الى اتمدتله هوا احنا بنعين قيادات عشان نكسر عينها ولا عشان صالح البلد ما تتكلم كلام يفيدك يا عم الحج

    ምላሽ ይስጡሰርዝ